NoobliéesChroniques

Fan site dédié aux aides de jeu pour Chroniques Oubliées

Mentions légales

Ce site est un fan site à but non lucratif présentant des aides de jeu pour le jeu de rôle Chroniques Oubliées Fantasy © Casus Belli / Black Book Editions.

En tant que tel il présente du contenu classé Open-content & Product-identity tel que définit par BBE (voir ci-dessous). Ce contenu est volontairement tronqué au minimum car le fait de créer un outil gratuit pour facilité la vie des joueurs ne vous affranchit pas d'acheter le jeu originel.

NooblieesChroniques ne fait pas partie de l'équipe Casus Belli, Black Book Edition ou de l'un de leurs associées ou subsidiaires. Si vous rencontrez le moindre désagrément ou problème avec les outils de ce site, leur responsabilité ne saurait en aucun cas être engagé.

Les outils présentés sur ce site le sont sans aucune garantie. En les utilisants vous reconnaissez explicitement décharger la responsabilité de son auteur quand aux conséquences qu'ils (les outils) pourraient avoir.

Il n'y a aucune garantie de service. L'auteur se réserve le droit de modifier, supprimer ou ajouter à tout moment du contenu et des fonctionnalités selon son humeur. Le site étant financé par des fond propre, le domaine et son contenu peuvent disparaitre du jour au lendemain ou migrer sur des serveurs moins performant.

Illustrations

Outils

Transmettez la flamme !

 

 

Chroniques Oubliées

Directeur de publication : David Burckle
Textes Chroniques Oubliées, la boîte d’initiation : Raphaël Bombayl, David Burckle, Damien Coltice
Textes Chroniques oubliées Fantasy pour Casus Belli : Laurent « Kegron » Bernasconi
Edition et textes additionnels : Thomas Berjoan
Charte graphique : Damien Coltice
L'équipe Black Book Editions : Eric Bernard, Yannick Le Brethon, David Burckle, Damien Coltice, Jérôme Cordier, Laura Hoffmann, Romano Garnier, Aurélie Pesseas, Tête Brulée.

CHRONIQUES OUBLIÉES™ FANTASY est un jeu de Black Book Éditions/Casus Belli. Tous droits réservés.

Black Book Éditions
50 rue Jean Zay, 69800 Saint-priest.

Open-content & Identity-content

On distingue deux types de contenus : les contenus dits "Open Content" (contenu libre) qui seront réutilisables par tous selon les termes de la licence, et les contenus dits "Product Identity" (identité produit) qui restent exclusifs au jeu.

Quels contenus sont "Open Content", et lesquels restent "Product Identity" ?

Open Content : usage non-lucratif et lucratif autorisé (voir plus bas) Seront considérés comme Open Content toutes les données relatives au système de jeu :

Cela ne comprend que la partie technique (notamment au niveau des races et des créatures) et pas les textes descriptifs et / ou d'ambiance.

Tout le reste (textes d'univers ou d'ambiance, univers, scénarios, conseils au MJ, etc...) sont considérés comme Product Identity. Cela comprend, entre autres, les chapitres de conseils au MJ et de construction de scénario, d'environnement et de monde, ou encore les textes d'ambiance sur les races ou les classes, les scénarios des recueils de scénarios, les campagnes...

Cela veut dire que vous pouvez utiliser les parties Open Content d'une gamme pour motoriser vos propres créations, ainsi que dans d'éventuelles ressources et aides de jeu en ligne, le tout dans le respect des termes de l'OGL (dont la licence est présente au sein des livres) ainsi que dans d'éventuelles ressources et aides de jeu en ligne.

Attention toutefois : pour un usage commercial de ces textes, vous devez impérativement contacter Black Book Editions et demander la permission d'utilisation de ces textes, lesquels sont protégés par ailleurs par le droit d'auteur français. Cette précaution permettra de se protéger d'éventuels projets commerciaux farfelus, mais sur le principe, la permission sera une simple formalité.

Product Identity : usage non-lucratif autorisé uniquement Les rôlistes aiment à écrire leurs propres scénarios ou leurs propres aides de jeu, c'est pourquoi l'équipe Casus et BBE portera toujours un regard neutre-bienveillant sur toutes les créations 100% non-lucratives qui auront lieu dans les univers d'Alarian, d'Osgild ou des Cinq Royaumes et utiliseront donc des termes Product Identity. Aucune de ces créations ne sera considérée comme officielle, mais ne vous privez pas de faire jouer ces univers et ce jeu. Evidemment, nous vous demanderons de ne pas chambouler ces univers (morts d'un personnage important, disparition d'une cité majeure ou autre).

Black Book Editions ou les auteurs de Casus de ces univers se réservent le droit de réagir dans les rares cas où, d'une manière ou d'une autre, la publication porterait atteinte à l'univers. Mais dans tous les cas, ce que nous souhaitons avant tout, c'est encourager la communauté à créer son propre matériel, ses propres ressources, sur la base du jeu et des univers que nous avons imaginés.

Open game licence version 1.0a

The following text is the property of Wizards of the Coast, Inc. and is Copyright 2000 Wizards of the Coast, Inc (“Wizards”). All Rights Reserved.

  1. Definitions: (a) “Contributors” means the copyright and/or trademark own-ers who have contributed Open Game Content; (b) “Derivative Material” means copyrighted material including derivative works and translations (including into other computer languages), potation, modification, correction, addition, exten-sion, upgrade, improvement, compilation, abridgment or other form in which an existing work may be recast, transformed or adapted; (c) “Distribute” means to re-produce, license, rent, lease, sell, broadcast, publicly display, transmit or otherwise distribute; (d) “Open Game Content” means the game mechanic and includes the methods, procedures, processes and routines to the extent such content does not embody the Product Identity and is an enhancement over the prior art and any additional content clearly identified as Open Game Content by the Contributor, and means any work covered by this License, including translations and derivative works under copyright law, but specifically excludes Product Identity. (e) “Product Identity” means product and product line names, logos and identifying marks including trade dress; artifacts, creatures, characters, stories, storylines, plots, the-matic elements, dialogue, incidents, language, artwork, symbols, designs, depic-tions, likenesses, formats, poses, concepts, themes and graphic, photographic and other visual or audio representations; names and descriptions of characters, spells, enchantments, personalities, teams, personas, likenesses and special abilities; places, locations, environments, creatures, equipment, magical or supernatural abilities or effects, logos, symbols, or graphic designs; and any other trademark or registered trademark clearly identified as Product identity by the owner of the Product Identity, and which specifically excludes the Open Game Content; (f) “Trademark” means the logos, names, mark, sign, motto, designs that are used by a Contributor to identify itself or its products or the associated products contrib-uted to the Open Game License by the Contributor (g) “Use”, “Used” or “Using” means to use, Distribute, copy, edit, format, modify, translate and otherwise create Derivative Material of Open Game Content. (h) “You” or “Your” means the licensee in terms of this agreement.
  2. The License: This License applies to any Open Game Content that contains a notice indicating that the Open Game Content may only be Used under and in terms of this License. You must affix such a notice to any Open Game Content that you Use. No terms may be added to or subtracted from this License except as described by the License itself. No other terms or conditions may be applied to any Open Game Content distributed using this License.
  3. Offer and Acceptance: By Using the Open Game Content You indicate Your acceptance of the terms of this License.
  4. Grant and Consideration: In consideration for agreeing to use this License, the Contributors grant You a perpetual, worldwide, royalty-free, non-exclusive li-cense with the exact terms of this License to Use, the Open Game Content.
  5. Representation of Authority to Contribute: If You are contributing original material as Open Game Content, You represent that Your Contributions are Your original creation and/or You have sufficient rights to grant the rights conveyed by this License.
  6. Notice of License Copyright: You must update the COPYRIGHT NOTICE por-tion of this License to include the exact text of the COPYRIGHT NOTICE of any Open Game Content You are copying, modifying or distributing, and You must add the title, the copyright date, and the copyright holder’s name to the COPY-RIGHT NOTICE of any original Open Game Content you Distribute.
  7. Use of Product Identity: You agree not to Use any Product Identity, includ-ing as an indication as to compatibility, except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of each element of that Product Identity. You agree not to indicate compatibility or co-adaptability with any Trademark or Registered Trademark in conjunction with a work containing Open Game Content except as expressly licensed in another, independent Agreement with the owner of such Trademark or Registered Trademark. The use of any Product Identity in Open Game Content does not constitute a challenge to the ownership of that Product Identity. The owner of any Product Identity used in Open Game Content shall retain all rights, title and interest in and to that Product Identity.
  8. Identification: If you distribute Open Game Content You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.
  9. Updating the License: Wizards or its designated Agents may publish updated versions of this License. You may use any authorized version of this License to copy, modify and distribute any Open Game Content originally distributed under any version of this License.
  10. Copy of this License: You MUST include a copy of this License with every copy of the Open Game Content You distribute.
  11. Use of Contributor Credits: You may not market or advertise the Open Game Content using the name of any Contributor unless You have written per-mission from the Contributor to do so.
  12. Inability to Comply: If it is impossible for You to comply with any of the terms of this License with respect to some or all of the Open Game Content due to statute, judicial order, or governmental regulation then You may not Use any Open Game Material so affected.
  13. Termination: This License will terminate automatically if You fail to comply with all terms herein and fail to cure such breach within 30 days of becoming aware of the breach. All sublicenses shall survive the termination of this License.
  14. Reformation: If any provision of this License is held to be unenforce-able, such provision shall be reformed only to the extent necessary to make it enforceable.
  15. COPYRIGHT NOTICE
    Open Game License v 1.0 Copyright 2000, Wizards of the Coast, Inc.
    System Reference Document. Copyright 2000. Wizards of the Coast, Inc; Authors Jonathan Tweet, Monte Cook, Skip Williams, based on material by E. Gary Gygax and Dave Arneson.